Saskia van Walsum nieuwe commissaris SPAR

vrijdag 4 september 2015

Waalwijk, 4 september 2015 - Per 1 september is mevrouw S. van Walsum benoemd tot voorzitter van de Raad van Commissarissen van SPAR. Zij is benoemd op voordracht van aandeelhouder Plus Retail B.V. en volgt als zodanig de heer K.L. van den Doel op die volgens rooster aan de beurt was om af te treden.

Mevrouw Van Walsum heeft na haar studie bedrijfseconomie (Erasmus Universiteit) zestien jaar lang in zowel financiële, commerciële als algemene functies bij Heineken gewerkt. Onder andere als verkoop directeur Retail Nederland en als global Human Resources directeur. Daarnaast werkte zij ruim 4 jaar bij Campina als algemeen directeur van zuiveldivisie Mona en het Duitse Campina Gmbh. Saskia van Walsum heeft momenteel meerdere commissariaten, is directeur-aandeelhouder van Concordia Fund, een onafhankelijk investeringsfonds en is actief als bestuursadviseur.

Mevrouw Van Walsum over SPAR: “SPAR staat voor de uitdaging om een geheel eigen positie in te nemen in een snel veranderend retail landschap en is daar op zeer verfrissende wijze mee bezig. Het is erg leuk om daar vanuit een toezichthoudende rol bij betrokken te zijn”.

De Raad van Commissarissen van SPAR Holding B.V. bestaat verder uit de heren M. Iacono (Plus Retail B.V.), K.Kiestra en B.Koops (namens Emté Franchise B.V.) en A. Gies (namens SPAR Participaties B.V.)