Sjaak Kranendonk vertrekt bij SPAR

woensdag 15 november 2017

Waalwijk, 15 november 2017 - Per 1 januari 2018 vertrekt Sjaak Kranendonk als Algemeen Directeur van SPAR Holding BV.

De Raad van Commissarissen spreekt haar waardering uit voor wat Sjaak Kranendonk met SPAR heeft gepresteerd. Voorzitter van de Raad van Commissarissen, Saskia van Walsum: “Sjaak heeft in de afgelopen 9 jaar met het directieteam, de organisatie en de ondernemers SPAR getransformeerd van een traditionele groothandel in een moderne retailer met een eigen plaats in de Nederlandse  foodretail-wereld. De verandering in een winkel met de focus op dagelijkse boodschappen heeft van SPAR een succesvolle niche speler gemaakt en het bedrijf is financieel zeer gezond. We verwachten dat de goede lijn voortgezet zal kunnen worden. We zijn Sjaak veel dank verschuldigd.

De Raad van Commissarissen is verheugd John van der Ent als Algemeen Directeur SPAR te kunnen presenteren. De 55 jarige Van der Ent deed food ervaring op als operationeel directeur van Makro Spanje en Maleisië en was onder andere eindverantwoordelijk voor V&D / La Place, Postkantoren bv en Etos en is in zijn huidige positie als boardmember bij Samsung Business Solutions verantwoordelijk voor digitalisering binnen retail.

"John is een zeer ervaren retailer die zijn sporen breed verdiend heeft. Hij is bekend met franchise organisaties en komt uit een ondernemersgezin. Hij zal de verdere uitbouw en vernieuwing van SPAR de komende jaren in goede banen kunnen leiden" aldus Saskia van Walsum.

John van der Ent: " SPAR is een prachtig Nederlands merk met nog heel veel potentie, waar de komende jaren in het teken van groei zullen staan. Ik heb er veel zin in "

Samen met Susanne Kroon (Commercieel) en Edith Appels (Financiën en Operations) vormt John van der Ent vanaf 1 januari 2018 de directie van SPAR Holding BV.

Namens de Raad van Commissarissen SPAR Holding BV

Saskia van Walsum