Veelgestelde vragen over online boodschappen doen

De SPAR klantenservice staat klaar om je vragen te beantwoorden. De veelgestelde vragen hebben we vast voor je beantwoord, waarschijnlijk ook jouw vraag. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons. Uiteraard is jouw opmerking, suggestie of klacht ook welkom. Met jouw hulp kunnen wij het online bestelgemak van SPAR verbeteren.

Afhalen & bezorgen

Wat gebeurt er als ik te laat ben?
We bewaren de boodschappen tot het einde van de dag.

Hoe kan ik betalen bij het afhalen?
Bij het afhalen van de boodschappen betaal je gewoon aan de kassa. Dat kan zowel met PIN als contant.

Kan ik mijn boodschappen op een ander adres laten bezorgen?
Ja, je kunt een afwijkend bezorgadres opgeven.

Hoe worden mijn boodschappen bezorgd?
De boodschappen worden bezorgd door de lokale SPAR op het door jou gekozen bezorgmoment. De boodschappen worden in een klapkrat bij je afgeleverd.

Wanneer worden mijn boodschappen bezorgd?
Tijdens het bestellen geef je zelf aan wanneer je boodschappen bezorgd mogen worden. Dit is op zijn vroegst de volgende dag.

Wat zijn de bezorgkosten?
Voor bestellingen boven de € 50,- worden geen bezorgkosten in rekening gebracht. De bezorgkosten voor bestellingen met een lager bedrag zijn € 4,95.

Waar bezorgt SPAR?
De lokale SPAR bezorgt in de nabije omgeving. Deze omgeving is opgedeeld op basis van postcodes. Het online boodschappen platform van SPAR geeft aan bij welke SPAR je kunt bestellen om de boodschappen te kunnen laten bezorgen.

Waarom moet ik betalen voor de krat waarin mijn boodschappen worden bezorgd?
De kratten blijven eigendom van SPAR. Je betaalt € 4 statiegeld voor het gebruik. Bij inlevering van de krat krijg je het statiegeld terug.

Kan ik statiegeldflessen mee teruggeven aan de bezorger?
Ja, dat kan. Geef bij de online bestelling in het opmerkingenveld alvast aan dat je statiegeld flessen terug wilt geven.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Wanneer de bezorger je niet thuis aantreft neemt hij de boodschappen mee terug naar de winkel. Daar kun je deze komen ophalen.

Hoe worden vriesproducten bezorgd?
Vriesproducten worden vervoerd in een koeling die er voor zorgt dat de producten gegarandeerd bevroren bij je afgeleverd worden.

Online boodschappen bestellen

Moet ik mij inschrijven om een bestelling te plaatsen?
Ja, om een bestelling te kunnen plaatsen is het belangrijk dat wij je gegevens hebben. Je meldt je eenmalig aan als klant en vervolgens hoef je alleen nog in te loggen om een bestelling te plaatsen. Je gegevens kun je beheren onder Mijn Account.

Kan ik als bedrijf bestellen via SPAR Online?
Ja, je kunt namens een bedrijf een bestelling plaatsen. Deze wordt op dezelfde manier afgehandeld als particuliere bestellingen.

Kan ik een bestelling wijzigen?
Nee, het is niet mogelijk je bestelling te wijzigen.

Kan ik een bestelling annuleren?
Nee, het is niet mogelijk je bestelling te annuleren.

Moet ik online betalen?
Nee, je betaalt pas wanneer je de boodschappen in ontvangst neemt. Wanneer je de boodschappen laat bezorgen betaal je via PIN aan de deur. Als je de boodschappen komt afhalen betaal je aan de kassa in de winkel.

Kan ik aan de deur betalen?
Ja, je kunt zelfs uitsluitend aan de deur betalen. Dit gebeurt veilig via onze mobiele PIN.

Hoe kan het dat het bedrag op de bon afwijkt van het bedrag in het winkelwagentje?
Waarschijnlijk heb je één of meerdere weegartikelen besteld. De prijs kan afwijken omdat weegartikelen vaak niet exact overeenkomen met het gewicht dat je hebt gekozen op de website.

Kan er voor dezelfde prijzen online boodschappen gedaan worden als in de winkel?
Ja, de prijzen en aanbiedingen in de winkel zijn gelijk aan de prijzen en aanbiedingen op de online omgeving van SPAR.

Gelden de acties van mijn lokale SPAR ook op de webwinkel van SPAR?
Ja, de acties van je lokale gelden ook op webwinkel van SPAR.

Hoe gaat SPAR Online om met weegproducten?
Op de webshop van SPAR worden weegartikelen in vaste eenheden weergeven. In de praktijk kan het gewicht en dus de prijs daarvan afwijken, dit afwijkende bedrag wordt in rekening gebracht. We streven ernaar om de afwijking tot het minimum te beperken.

Wat gebeurt er als een product in de aanbieding is nadat ik deze heb besteld?
De prijs op moment van bestellen is de geldige prijs.

Zijn de aanbiedingen in de folder geldig op de website?
Ja, alle aanbiedingen in de folder zijn ook geldig op de website.

In mijn lokale SPAR doe ik mee aan een spaaractie, spaar ik met mijn online bestelling ook mee?
Ja, met een online bestelling spaar je ook mee.

Kan ik het boodschappenlijstje ook in de gewone winkel gebruiken?
Ja, de volgorde van de producten op de boodschappenlijst is de looproute door je lokale SPAR.

'Mijn SPAR'- gegevens

Hoe vraag ik mijn wachtwoord op?
Je kunt je wachtwoord opvragen door in het het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken. Vul het e-mailadres dat bij ons bekend is in en het wachtwoord wordt naar je e-mailadres verzonden.

Kan ik mijn gegevens wijzigen?
Ja, je kunt al je gegevens wijzigen onder Mijn Account.

Kan ik meerdere adressen opgeven?
Ja, je kunt meerdere bezorgadressen opgeven. Je kunt bij het plaatsen van een bestelling kiezen voor het gewenste adres.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
SPAR gaat zorgvuldig om met je gegevens. Zie voor details onze privacy statement.

Gebruikt SPAR Online cookies?
Ja, zodra je bent ingelogd gebruikt SPAR cookies om je foutloos door het bestelproces te leiden.