SPAR plaatst cookies voor verschillende doeleinden. Wij hebben de optimale keuze alvast voor je geselecteerd. Ga door op de website om de cookies te accepteren.
Lees meer of pas instellingen aan
SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000. “Daarmee zijn we op koers om king of convenience te worden en zo op elke plek, op ieder moment voor iedere Nederlander relevant te zijn”, aldus CEO John van der Ent van SPAR Nederland en member of board van SPAR International.
SPAR Nederland en Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Just Eat Takeaway.com, starten pilot om nu ook boodschappen te bezorgen in Nederland via het platform. Thuisbezorgd.nl biedt SPAR nu extra een breed assortiment aan van ruim 1.000 geselecteerde producten. Van brood, melk en andere verse ingrediënten tot toiletartikelen en andere last-minute benodigdheden. De boodschappen worden bezorgd vanuit 20 SPAR-winkels door het hele land en na een succesvolle lancering volgen andere SPAR-winkels volgen. Het aangeboden assortiment benadrukt de visie van SPAR; het samenbrengen van foodservice- dat al werd aangeboden op het platform- en foodretail.
Al 90 jaar brengt SPAR mensen samen en daar voegt de organisatie, in het jaar dat zij jarig is, een maatschappelijke ambitie aan toe: mensen meer in beweging brengen. De ambitie is onderdeel van de aangescherpte koers van de organisatie. Een van de manieren waarop SPAR een bewuste en gezonde leefstijl promoot, is met het sponsoren van grote sportevenementen. De Toerversie Amstel Gold Race is het eerste grote outdoor evenement waar SPAR nadrukkelijk zichtbaar zal zijn.
SPAR bestaat 90 jaar en kiest dit jubileumjaar voor de aftrap van haar aangescherpte koers. De organisatie focust op de propositie met maximale focus op gemak voor de klant. Daarnaast is in alle 455 Nederlandse winkels aandacht voor het jubileum, met onder andere traktaties en aantrekkelijke win- en kortingsacties.
SPAR heeft met Golazo Athletics een overeenkomst gesloten om als sponsor deel uit te maken van de Tilburg Ten Miles die dit jaar op zaterdag 24 en zondag 25 september zal worden gehouden. De van oorsprong Nederlandse gemakswinkel wordt naamdrager van de Cityrun, komt met een mini pop-up winkel bij het evenement en zorgt voor de catering van de vrijwilligers.
SPAR pakt hierin door met een samenwerking die wordt uitgerold over alle geledingen van de sportbond. Van het in beweging brengen van klanten tot het promoten van de atletieksport onder de jeugd en van de SPAR-mini winkel bij atletiekevents tot het inspireren van heel Nederland samen met topsporters. Op deze manier draagt SPAR in de volle breedte bij aan de missie van de Atletiekunie om Nederland in beweging te brengen.
SPAR is benoemd tot Top Employer Nederland 2022. Dit is een internationaal erkende onderscheiding die jaarlijks wordt uitgereikt door het Top Employers Institute dat organisaties wereldwijd certificeert. Met deze benoeming onderstreept SPAR goed werkgeverschap en kwalitatief HR-management.
Tijdens de Dutch Search Awards welke plaatsvond op 9 december kwam SPAR als grote winnaar uit de bus met de Grote Prijs. Daarnaast nam SPAR ook de 1e prijs voor beste PPC B2C campagne mee naar huis.
SPAR CEO John van der Ent heeft 3 november de aangescherpte strategie van SPAR met haar ondernemers gedeeld op de jaarlijkse Formuledag om samen de volgende stappen te zetten. De kernpunten van deze strategie zijn: verder groeien met foodservice, groei van het aantal verkooppunten en investeren in permanente verbetering van onze winkels.
recalls
Texels Skuumkoppe 75cl, Vismarine roze garnalen, kinder surprise chocolade ei, Verstegen Citroengras, Mix voor Nasi & Bami Goreng en Mix voor Saté, SPAR maaltijdsalade gegrilde kip, Verstegen, Davitamon, M&M, Chio Mix bekijk hier