Commercieel directeur Geeske Burema vertrekt bij SPAR

dinsdag 20 februari 2024

Waalwijk, 20 februari 2024 - Geeske Burema verlaat per 1 maart 2024 SPAR, laat de Raad van Commissarissen van SPAR weten. Sinds januari 2020 is Geeske Burema als commercieel directeur in dienst bij SPAR. Na 4 jaar van toegewijde dienst heeft zij besloten om een nieuw hoofdstuk in haar carrière te beginnen.

“Geeske heeft in deze voor de foodretail hectische jaren een significante bijdrage geleverd, resulterend in een duidelijke marktpositie.” Aldus John van der Ent, CEO SPAR Nederland. “Er staat een bedrijf met ambitie en een passende strategie. Geeske heeft een datagedreven aansturing mogelijk gemaakt met behulp van oa. de introductie van het prijselasticiteit model, de SPAR persona’s en de locatieprofielen, waardoor we onze strategieën en besluitvorming hebben kunnen verbeteren. Daarnaast behoren de uitrol van de FoodClub in de winkels, de lancering van het eigen adverteerderskanaal SPAR Retail Media, de verlenging van het contract met onze partner EG group en het winnen van de GfK award ‘beste on the move formule tot mooie stappen. Nu is SPAR beland in een volgende fase”.

Geeske Burema geeft aan: "De afgelopen 4 jaren waren intensief, ik ga eerst genieten van een sabbatical en die tijd gebruiken om na te denken hoe ik straks mijn tijd, kennis en talent wil inzetten om impact te maken. Hoewel mijn toekomstplannen nog niet volledig zijn uitgewerkt, kijk ik uit naar nieuwe uitdagingen. Strategisch en conceptueel bouwen met de klant op nr. 1 zal hier vast weer onderdeel van zijn, wie weet wel in een hele andere branche. Ik ben dankbaar voor de kansen die ik bij SPAR heb gehad.”

Caroline Oosterbaan, voorzitter van de Raad van Commissarissen: “We zijn Geeske heel dankbaar voor haar bijdrage. Onder haar leiding heeft SPAR veel mooie stappen gezet. We wensen Geeske veel succes met de volgende stappen.“

Geeske zal haar kennis en expertise delen met haar collega-directeuren die haar taken voorlopig zullen overnemen, om de continuïteit van de bedrijfsvoering te waarborgen Het proces voor het zoeken van een opvolger is inmiddels gestart.