SPAR boodschappen nu in de Uber Eats app

donderdag 7 september 2023

Waalwijk, 7 september 2023 - SPAR Nederland en Uber Eats kondigen een samenwerking aan. Vanaf vandaag kunnen klanten van SPAR via de Uber Eats app hun dagelijkse boodschappen en gemaksproducten bestellen uit het brede assortiment van 20 SPAR winkels verspreid door Nederland. Gebruikers van de Uber Eats app kunnen bij deze winkels kiezen uit meer dan 900 artikelen, waaronder veel lokale producten. Na het plaatsen van een bestelling wordt deze binnen enkele minuten bezorgd. Het aantal producten en winkels wordt in de komende weken uitgebreid.

Na het plaatsen van een bestelling met het gemak van de Uber Eats app, kunnen bestellingen zowel door Uber Eats worden bezorgd als door bezorgers van SPAR. De vraag naar boodschappenbezorging via Uber Eats groeit sterk. Zo groeiden het aantal on-demand en boodschappenbestellingen via de Uber Eats app wereldwijd in het eerste kwartaal van dit jaar tot over de $5 miljard dollar en groeide daarmee met 35% op jaarbasis.

John van der Ent, CEO van SPAR Nederland, zegt: "Als één van de grootste foodretailers ter wereld kijken we er met deze samenwerking naar uit om onze Nederlandse klanten een nieuwe manier te bieden om toegang te krijgen tot onze producten en ze onze unieke quick commerce service te laten ervaren. Deze samenwerking tussen twee sterke merken biedt grote voordelen voor onze klanten, die nu kunnen kiezen uit het brede assortiment boodschappen en gemaksproducten van SPAR. Tegelijkertijd profiteert Spar van de toegang tot het grote klantenbestand van Uber Eats, wat verder bijdraagt aan de groei van het bedrijf. Op deze manier dragen we bij aan het verdienmodel van onze franchisenemers."

Aukeline Tolman, General Manager Uber Eats in Nederland, zegt: " We willen ervoor zorgen dat gebruikers van de Uber Eats app met één druk op de knop snel een grote selectie boodschappen, zoals vers belegde broodjes, kunnen laten bezorgen. Spar heeft een uitgebreid assortiment aan dagelijkse benodigdheden, gezonde tussendoortjes en snacks voor ieder moment.”

Hoe het werkt

SPAR is te vinden onder de ‘Boodschap’ knop. Vanaf daar is het heel simpel om de gewenste boodschappen toe te voegen aan de winkelwagen om vervolgens eenvoudig af te rekenen. Hierna worden de boodschappen binnen korte tijd op de gewenste locatie afgeleverd.

Om kennis te maken met de producten van SPAR in de Uber Eats app, krijgen gebruikers met de promocode EATSXSPAR 50 procent korting op hun bestelling. De code is geldig in de eerste twee weken van september en voor 7 dagen na toepassing, bij een minimale winkelwagenwaarde van € 30 en met maximaal € 20 korting. Deze promotie kan alleen worden toegepast in Nederland op bestellingen van SPAR en de beschikbaarheid van winkels is afhankelijk per locatie.