SPAR in 2023 opnieuw benoemd tot Top Employer

woensdag 18 januari 2023

Waalwijk, 18 januari 2023 - Voor de tweede keer is SPAR benoemd tot Top Employer Nederland. De internationaal erkende onderscheiding wordt jaarlijks uitgereikt door het Top Employers Institute. Voor de organisatie is de benoeming een erkenning voor de focus op goed werkgeverschap.

Het Top Employers Institute biedt een internationaal erkend programma dat organisaties helpt om aan de hand van 400 HR-criteria de werkomgeving te beoordelen, vergelijken en verbeteren. Alleen bedrijven die tijdens de audit op de verschillende onderdelen de vereiste score van ‘uitmuntend’ halen, worden uiteindelijk gecertificeerd en benoemd. Dit vindt plaats op een 6-tal gebieden met subonderwerpen;  talentmanagement, strategie, werkomgeving, diversiteit & inclusie en welzijn.

Marie-José Rutten, directeur HR & organisatie ontwikkeling van SPAR: “Het gaat ons niet zozeer om het certificaat, maar om de meetlat. Om een goede werkgever te zijn en te blijven moet je continu verbeteren. Door het traject jaarlijks te doorlopen weten we beter waar we staan als werkgever, door een top werkgever zijn dragen wij als SPAR bij aan het werkgeluk van onze medewerkers. De lat ligt ieder jaar hoger. Daarom zijn we trots dat we de titel ook in 2023 mogen voeren.”

Volgens CEO John van der Ent van SPAR Holding gaat SPAR ver in goed werkgeverschap, maar is de organisatie daar te bescheiden over. “Wij bieden onze medewerkers volop mogelijkheden om aan hun persoonlijke en professionele ontwikkeling te werken. En om door te groeien binnen de organisatie. We bieden niet zomaar een baan, maar een toekomst.

SPAR gaat in 2023 opnieuw stappen zetten om de certificering in 2024 te behalen.