SPAR is er ook nú voor jou

maandag 16 maart 2020

, 16 maart 2020 - Beste klant, Het zijn vreemde tijden nu het coronavirus om zich heen grijpt. SPAR is er ook nú voor jou. In veel buurten en wijken zijn onze SPAR-winkels het hart. En ook langs snelwegen of in de steden is SPAR een plek waar je je dagelijkse boodschappen doet. Veel van jullie komen al jarenlang bij ons in de winkel en kennen we persoonlijk. Uiteraard staat de gezondheid van onze klanten, medewerkers voorop. We blijven op alle locaties open waar het kan én doen we er ook nú alles aan om iedereen zo goed mogelijk te voorzien in de dagelijkse boodschappen.

Onze winkels blijven open, geen tekorten
Veel klanten deden afgelopen dagen massaal boodschappen. Dat zorgde in onze winkels hier en daar voor lege schappen. Sommige producten zijn op dit moment minder op voorraad, maar vullen we de komende dagen gewoon weer aan. We begrijpen de behoefte om nu extra boodschappen in te slaan. Toch willen we je vragen om gewoon boodschappen te doen, zoals je normaal bij ons doet. We hebben in ons distributiecentrum meer dan voldoende keus. De komende tijd hoef je je geen zorgen te maken over tekorten.

Alle SPAR-medewerkers, zowel in de winkels als in het distributiecentrum, werken hard om de winkelschappen weer gevuld te krijgen én te houden. Waar nodig passen we de openingstijden aan, zodat we onze winkels goed kunnen bevoorraden.

Online boodschappen
Meer klanten kiezen nu ervoor om online boodschappen te bestellen of af te halen. Omdat we nu alle winkelvoorraad moeten aanvullen, kunnen we ‘same day delivery, voor 10 uur besteld vandaag in huis’ niet altijd meer garanderen. Daarnaast bezorgen we tijdelijk tot aan de voordeur in plaats van tot in de keuken. Dit doen we uit voorzorgsmaatregel, om zo onze klanten en medewerkers te beschermen.

Richtlijnen en voorschriften RIVM
Tot slot benadrukken we dat SPAR goede hygiëne erg belangrijk vindt. Al onze medewerkers wassen zeer regelmatig hun handen. Bovendien zetten we reinigingsmiddelen in om pinapparaten, zelfscankassa’s en winkelmandjes schoon te houden. We doen er alles aan om fysiek contact zoveel mogelijk te vermijden. Een voorzorgsmaatregel van het RIVM is om 1,5 meter afstand tussen mensen te bewaren. Deze afstand willen we ook in onze winkels waarborgen. Daarnaast vragen we je om je boodschappen met pin, mobiele telefoon of contactloos te betalen. Wil je wel contant betalen? Dat kan nog steeds: leg het geld dan op de toonbank neer, zodat je zoveel mogelijk fysiekcontact vermijdt.

Dank voor je begrip
Beste klant, de strijd tegen het coronavirus brengt veel onzekerheid met zich mee. Het vraagt om aanpassingen en flexibiliteit van ons allemaal. Waar nodig zetten wij een stapje meer, zoals voor de kwetsbare mensen en ouderen in onze buurten en wijken. Zij kunnen in deze tijd extra hulp gebruiken. We zetten alle zeilen bij om de service te blijven leveren die je van ons gewend bent. Maar soms gebeuren er dingen die groter zijn dan jezelf en lopen zaken anders dan verwacht.

Hartelijk dank voor je begrip, blijf gezond,