SPAR start met retail media

donderdag 28 september 2023

Waalwijk, 28 september 2023 - SPAR introduceert vandaag SPAR media, een veelzijdig netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl. Het netwerk bestaat uit diverse advertentiemogelijkheden, waaronder digitale schermen in winkels, online bannering, e-mails en extended reach.

SPAR beschikt over meer dan 450 winkels en is momenteel bezig al deze winkels te voorzien van digitale schermen samen met partner First Impression. Hiermee bereikt SPAR meer dan 100 miljoen winkelbezoekers en meer dan 5 miljoen online bezoekers per jaar. Daarmee ziet het retail media als logische stap.

King of convenience

De organisatie die zich profileert als ‘King of Convenience’, heeft een sterke positie door de versmelting van foodservice en foodretail. Het heeft kleinschalige winkels in binnensteden, dorpen, langs snelwegen, op campings en campussen. CEO John van der Ent geeft aan: “Met deze locatiespecifieke data heeft SPAR onderscheidend vermogen ten opzichte van andere retailers. Consumenteninzichten bieden unieke mogelijkheden voor leveranciers om te kunnen adverteren dichtbij en op het moment van aankoop.”

Self-service platform

Om mediabureaus en merken zo goed mogelijk te faciliteren, maakt SPAR gebruik van self-service retail media platform Streaem. Hiermee kunnen de adverteerders zelf verschillende soorten campagnes inkopen, optimaliseren en evalueren. Het Amsterdamse consultancy-bedrijf Newcraft helpt SPAR met het vormgeven en verder ontwikkelen van het retailmedianetwerk.

Met SPAR Media versterkt SPAR zijn positie als één van de meest vooruitstrevende convenience store-ketens in Nederland en opent het nieuwe deuren voor merken om zich te profileren binnen de winkelomgeving aan een steeds groter wordende groep shoppers die voor gemak kiezen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Rachel de Greef, retail media manager SPAR Nederland
rachel.de.greef@despar.nl