SPAR voor derde keer op rij uitgeroepen als Top Employer in Nederland

vrijdag 19 januari 2024

Waalwijk, 19 januari 2024 - Voor het derde achtereenvolgende jaar mag SPAR zich Top Employer Nederland noemen. Deze internationale erkenning, jaarlijks uitgereikt door het Top Employers Institute, onderstreept opnieuw SPAR’s toegewijde en oprechte aandacht voor goed werkgeverschap.

Het Top Employers Institute, bekend om zijn wereldwijd erkende programma, ondersteunt organisaties bij het evalueren, vergelijken en optimaliseren van hun werkomgeving op basis van meer dan 400 HR-criteria. Slechts een select aantal bedrijven die tijdens de strenge audit op alle essentiële aspecten uitblinken, ontvangen de certificering. SPAR mag zichzelf wederom Top Employer noemen dankzij uitmuntende prestaties op gebieden als talentmanagement, bedrijfsstrategie, werkomgeving, en de bevordering van diversiteit, inclusie en welzijn.

Marie-José Rutten, directeur HR & organisatie ontwikkeling van SPAR: “in deze uitdagende tijden hebben we afgelopen jaar weer een mooie stap gezet, bijvoorbeeld door te investeren in thema’s als betrokkenheid, eigen regie op ontwikkeling en vitaliteit.

CEO John van der Ent ziet dat in de organisatie iedereen inmiddels de visie van goed werkgeverschap doorleeft. “Bij SPAR is aandacht voor goed werkgeverschap geen commercieel verhaal om nieuwe mensen binnen te halen. Dat mag ondertussen wel duidelijk zijn. Een predicaat als dit krijg je niet zomaar en het behouden is allesbehalve een vanzelfsprekendheid. De resultaten van onze inspanningen bewijzen dat goed werkgeverschap iedereen iets brengt. Je voelt aan onze cultuur en werksfeer waar we voor staan en samen onze schouders onder zetten. Dat we beter presteren dan de benchmark, is hiervoor het bewijs.”

In 2024 staan er opnieuw belangrijke thema’s op de agenda, om stappen te blijven zetten op de deelgebieden die het werkgeluk van onze medewerkers bepalen, denk aan mentaal welzijn en saamhorigheid.