Winkelconcept sluit aan op leefstijl van studenten
SPAR university richt zich specifiek op studenten en jongvolwassenen. Het concept combineert een fysieke winkel met een slimme app waarin persoonlijke kortingen, bestellingen en spaarprogramma’s samenkomen. De winkels fungeren niet alleen als verkooppunt, maar ook als ontmoetingsplek en studieplek.
“Jongeren van nu willen snel geholpen worden, maar ook bewust kunnen kiezen. We spelen daarop in met een assortiment dat gezond, betaalbaar en verantwoord is – perfect voor het drukke studentenleven,” zegt Ten Berge. De lancering van de nieuwe locaties gaat gepaard met de introductie van een vernieuwd loyaliteitsprogramma in de SPAR university app. Studenten kunnen hiermee profiteren van kortingen en extra voordelen bij herhaalaankopen.
Samenwerking met Compass Group
De opening is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Compass Group Nederland, een toonaangevende cateraar binnen de onderwijssector. Door retail en horeca slim te combineren, verwachten beide partijen het campusleven voor studenten te verbeteren.
Volgens Compass Group sluit de samenwerking goed aan op hun missie om innovatieve en toegankelijke horeca-oplossingen te bieden aan jongere doelgroepen.
Blik op de toekomst
SPAR university wil doorgroeien naar tien miljoen transacties per jaar en is voortdurend op zoek naar locaties waar het studentenleven centraal staat. De recente uitbreidingen in Arnhem en Nijmegen onderstrepen die ambitie.
Meer informatie
SPAR university is onderdeel van SPAR, naast de formats als SPAR buurt, SPAR city, SPAR enjoy en SPAR express. De formule richt zich op winkels op en rond universiteits- en hogeschoolcampussen en wordt gerund door ondernemers Ilona Bloch en Martijn ten Berge.
Voor meer informatie over de nieuwe winkels of het concept van SPAR university, graag contact opnemen met: Martijn ten Berge / Chief Growth Officer – SPAR university / martijn@spartb.nl