Edith Appels gaat de SPAR organisatie verlaten

maandag 19 augustus 2019

Waalwijk, 19 augustus 2019 - Sinds haar aantreden in 2014 heeft zij een belangrijke bijdrage geleverd aan de transformatie van SPAR, in de gecombineerde rol van CFO/COO bij SPAR Holding. In die functie is zij verantwoordelijk geweest voor de invoering van een nieuw conditiestelsel en het gezonder maken en moderniseren van de winkelportefeuille. Onder haar leiding zijn de exploitatieresultaten verbeterd en is het aantal winkels sterk toegenomen. Daarnaast staat er een infrastructuur om de werkprocessen in de winkel verder te optimaliseren

CEO John van der Ent van SPAR: ‘Edith heeft met haar team een fantastische prestatie geleverd: de winkelportefeuille is weer gezond en ondernemers zijn gemotiveerd om de volgende stappen naar de nummer 1 in convenience in te vullen.”

Zij vertrekt met de invoering van een nieuwe directiestructuur voor SPAR Nederland per 1 oktober. In deze nieuwe structuur wordt ruimte gecreëerd voor een nieuwe fase in de ontwikkeling van SPAR:

De CFO/COO-rol wordt gesplitst in een CFO rol en een nieuwe positie van directeur Operations, zodat de volgende stappen worden gezet in de professionalisering van de bedrijfsbegeleiding en de implementatie van tools en systemen voor operationele processen in de winkel.

De CFO-rol wordt aangevuld met IT, zodat het belang van IT en data driven retail voor een toekomstbestendige organisatie wordt onderstreept.

Edith Appels: ‘Ik kijk met veel plezier en voldoening terug naar de afgelopen vijf jaar waar we met een heel goed team bijzondere prestaties hebben geleverd. SPAR is een bedrijf met betrokken medewerkers en gedreven ondernemers en nog veel potentie om voor onze klanten het verschil te maken in dagelijks gemak.

Ik vertrek in de wetenschap dat de organisatie in goede handen achterblijft om een vervolg te geven aan het succes van de afgelopen jaren. Ik ben verheugd dat Pim Dirckx, één van de huidige managers operations, de operationele portefeuille in de nieuwe directiesamenstelling gaat invullen. Nu de organisatie ‘staat’ is het voor mij tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan.’

Saskia van Walsum, voorzitter Raad van Commissarissen, dankt Edith voor haar substantiële bijdrage aan de ontwikkeling van SPAR en de uitstekende resultaten die zijn neergezet en wenst haar veel succes in het vervolg van haar carrière.

Over de verdere invulling van de nieuwe directiesamenstelling volgt berichtgeving op korte termijn.