Eet smakelijk! trotse winnaar challenge awards 2015

vrijdag 22 mei 2015

Waalwijk, 22 mei 2015 - SPAR Holding wint met Eet smakelijk! de challenge award ‘category development food retail’.

De Challenge Awards is in zes jaar uitgegroeid tot het belangrijkste evenement voor erkenning in trade marketing, category management en shopper marketing. Dit initiatief is door Caracter Company genomen om retail en leveranciers uit te dagen om tot resultaat te komen. SPAR heeft Eet smakelijk! samen met Sligro Food Group ontwikkeld. De vakjury bewondert de case en vermeldt in haar juryrapport dat zij het lef van SPAR om zich met Eet Smakelijk! te onderscheiden van vakgenoten, bewondert. “Een uniek concept, lekker en betaalbaar dat past in de filosofie van SPAR”.

Met Eet smakelijk! speelt SPAR optimaal in op de huidige ontwikkelingen in de maatschappij en de zorg. SPAR verwacht een toenemende behoefte aan een maaltijdservice bij een groeiende groep ouderen die niet meer zelf willen of kunnen koken. De overheid stimuleert hen zo lang mogelijk thuis te blijven wonen, waardoor meer zorg aan huis nodig is, inclusief maaltijdvoorzieningen. De maatschappelijke relevantie van deze case werd door de vakjury dan ook volop geprezen.

Eet smakelijk! is dé makkelijke maaltijdservice van SPAR, die in januari van dit jaar landelijk uitgerold is. De consument kan kiezen uit een breed assortiment verse kant-en-klare maaltijden, soepen, salades en toetjes en kan deze online of op papier bestellen.

Met het aanbieden van het totale pakket Eet Smakelijk! draagt SPAR bij aan de leefbaarheid in dorpen en buurten. De combinatie met dagelijkse dagverse boodschappen en benodigde diensten, versterkt die bijdrage.

SPAR: de winkel voor dagelijks gemak
Wij zijn enorm trots dat we met Eet smakelijk! deze prijs gewonnen hebben, aldus Geertrui Klostermann, senior category manager vers & initiatiefneemster van Eet smakelijk! bij SPAR. “De lovende woorden van de vakjury geven ons nogmaals de bevestiging dat we met Eet smakelijk! een mooi concept in handen hebben omdat dit de onderscheidende rol van SPAR als winkel voor dagelijks gemak verder verstevigt”