lancering nieuw online platform

donderdag 13 juli 2017

Waalwijk, 13 juli 2017 - SPAR lanceert een nieuw online platform. Hiermee wordt het voor consumenten nog eenvoudiger om producten te bestellen en te laten bezorgen.

Het nieuwe online platform is sneller, gebruiksvriendelijker en bruikbaar op alle (mobiele) devices. De uitstraling is aangepast aan de nieuwe huisstijl die SPAR begin dit jaar heeft doorgevoerd. Naast de te bestellen producten -uiteraard afgestemd op het assortiment van de door de consument gekozen winkel-, biedt dit platform extra productinformatie, informatie over SPAR en lekkere recepten.

Zodra de klant een winkel heeft geselecteerd komt het gezicht van de ondernemer letterlijk in beeld, dat zorgt voor een vertrouwd gevoel. Daarnaast speelt gemak een prominente rol op het nieuwe online platform. De klant kan eenvoudig herhaalbestellingen doen door gebruik te maken van de boodschappenlijst-functie, of door voorgaande bestellingen opnieuw in één keer in het winkelmandje te plaatsen. Daarnaast is het mogelijk om onder één account verschillende afleveradressen in te voeren. Hiermee is er gedacht aan het gemak van bestellen voor zorginstellingen, bedrijven en mantelzorgers.

De vraag van de consument naar ‘gemak voor elke dag’ stijgt. SPAR speelt hier met het nieuwe platform op in door het vertrouwde gezicht van de bezorger aan de deur, bezorgen tot de koelkast, voor 10.00 uur besteld – dezelfde dag in huis (same day delivery). Klanten betalen bovendien de aanbiedingsprijzen die gelden op het moment van bestellen. Hiermee is SPAR uniek in de Nederlandse online foodretail.

Online bestellingen op www.spar.nl komen rechtstreeks bij de betreffende winkel binnen, doordat de winkel de bestelling zelf afhandelt, blijft het persoonlijke contact geborgd. De verschillende formules hebben een eigen assortiment én unieke content. Zo is de folder bij buurtwinkels duidelijk zichtbaar en bij City winkels komen de duodeals juist in beeld. In de nabije toekomst wordt deze content verder ontwikkeld voor o.a. SPAR Enjoy (de recreatiewinkels van SPAR).

Ondertussen werkt SPAR aan de verdere ontwikkeling van het online platform.  Later dit jaar zullen o.a. de broodjesmodule en het betalen door middel van iDeal worden toegevoegd.

Het platform is ontwikkeld in samenwerking met Netivity, Centric, Puurpxl, Proserve en Sellvation marketing.

Grootste landelijke dekking

Het verzorgingsgebied van SPAR online laat in een recent, door Foodmagazine uitgevoerd onderzoek (bron: Foodmagazine 01-06-2017), zien dat SPAR zich een van de (zoniet de) grootste mag noemen als het gaat over dekking van bezorggebieden (maar liefst 94% van alle bewoonde postcodes worden door SPAR bediend als alle SPAR winkels de online service bieden). SPAR streeft ernaar dit bezorggebied nog verder uit te breiden.