SPAR opent nieuwe vestiging met The Tosti Club in Amsterdam

maandag 15 maart 2021

Waalwijk, 15 maart 2021 - SPAR city opent op 18 maart een nieuwe gemakswinkel op de hoek van de Hobbemakade/Ruysdaelstraat in Amsterdam.

Assortiment
De city-format van SPAR is te vinden in binnensteden door heel het land. De gemakswinkels bieden een compleet assortiment met to-go producten maar deze locatie fungeert ook als buurt- en convenience winkel.

Er zijn ingrediënten voor een snel ontbijt, een gezonde lunch of een gemakkelijke avondmaaltijd, maar ook allerlei producten voor directe consumptie. Alles voor de dagelijkse boodschap is verkrijgbaar. SPAR city-winkels richten zich voor een groot deel op passanten, verblijvers en omwonenden.

Foodservice
In deze nieuwe city winkel kan de bezoeker ook terecht bij de shop-in-shop locatie van The Tosti Club voor de Echte Tosti’s. Na de succesvolle start van The Tosti Club in Zwolle breidt SPAR het succesverhaal verder uit.

Naast het reguliere foodassortiment zet SPAR groot in op foodservice en de daarbij behorende hospitality beleving voor haar gasten. Dat gebeurt door het voor klanten/gasten mogelijk te maken een vers bereide tosti van The Tosti Club of een vers belegd broodje, een verse salade of smoothie te bestellen of to go mee te nemen.

De locatie
Deze nieuwe SPAR city is gelegen dicht bij de Albert Cuypmarkt (500 meter) in de wijk Oude Pijp. Rondom deze zeer bekende markt (ook bij veel buitenlandse toeristen) is een zeer uitgebreid nevenaanbod met veel lokale aanbieders met wisselende trekkracht en kwaliteit en een uitgebreid horeca aanbod aanwezig. Dit winkelgebied heeft daarmee wel een zeer compleet aanbod.

De omgeving

Het museumkwartier is zelf ook wereldwijd beroemd, met name vanwege het Rijksmuseum, het Stedelijk museum en het Van Gogh museum. Hier zijn ook meerdere consulaten en het bekende Concertgebouw van Amsterdam gevestigd. Deze SPAR city lokatie ligt tussen beide gebieden in en vormt het oostelijke deel van een klein en verouderde winkelstrip met een matige nevenaanbod. De bereikbaarheid is goed via Ruysdaelstraat, Hobbemakade en Albert Cuypstraat. De zichtbaarheid is goed evenals de vindbaarheid door de ligging aan de drukke kruising van bovengenoemde straten.  De winkel bevindt zich midden in Amsterdam Zuid en recht tegenover het Montessori Lyceum Amsterdam.

De ondernemer
Niels Jansen (31 jaar) geboren en getogen Amsterdammer. Het starten van zijn SPAR city winkel is verwoord in één mooie uitdrukking 'stilstaan is achteruitgaan'. Niels Jansen was op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen de supermarktbranche en dan met name in combinatie met het ondernemerschap. Een kans die hij bij SPAR met beide handen heeft aangepakt. “Een eigen bedrijf starten is altijd een droom geweest. Nu ga ik de start van mijn eigen bedrijf realiseren. De eigen verantwoordelijkheid, de vrijheid en de creativiteit die ik hierin kwijt kan, trekken mij enorm aan in het zelfstandig ondernemen”. Zijn opgedane ervaring (17 jaar) binnen de supermarktbranche, onder verschillende vlaggen (C1000, Albert Heijn, Hoogvliet en Jumbo supermarkten), de behaalde opleiding en het arbeidsverleden waren relevant genoeg voor deze nieuwe uitdaging.