SPAR warmt zich op voor EK Atletiek

maandag 13 juni 2016

Waalwijk, 13 juni 2016 - Ondanks dat er niet door Oranje wordt gevoetbald, kan de sportzomer na de recente sportieve successen al niet meer stuk voor Nederland.

Misschien doet sprintatlete Dafne Schippers daar tijdens het Europees Kampioenschap Atletiek begin juli nog wel een schepje bovenop. En er zijn meer kanshebbers op medailles. SPAR is hoofdsponsor van het EK Atletiek in het Olympisch stadion in Amsterdam (6 t/m 10 juli) en warmt alvast haar winkels op met een atletische en sportieve aankleding. De buurtsupermarktketen activeert diverse acties onder de noemer ‘een sprintje naar SPAR.

Unieke mogelijkheid
“Dit is een unieke mogelijkheid om ons merk in ons land groot onder de aandacht te brengen”, licht Susanne Kroon, commercieel directeur bij SPAR toe. “SPAR International is al sinds 1996 partner van de Europese Atletiek Federatie en nu heeft Amsterdam de eer om het Europees Kampioenschap te mogen organiseren. Dat biedt SPAR Nederland een mooie kans om voor het voetlicht te treden buiten onze winkels om. In onze winkels zullen we overigens de komende weken uiteraard extra aandacht aan dit sportieve evenement besteden.”

Diverse activiteiten
SPAR organiseert de komende weken zowel landelijk als lokaal diverse activiteiten om haar betrokkenheid bij het EK Atletiek te activeren. Zo kunnen sporters een teamkrat met sportbidons winnen, is er een Facebookactie waarbij VIP-tickets voor het EK gewonnen kunnen worden en krijgen klanten bij aankoop van €10 aan boodschappen gratis een Hollandse schminkkaart voor de jeugdige supporters.

In beweging
Susanne Kroon: “Het zou mooi zijn als niet alleen meer mensen naar onze SPAR winkels sprinten, maar ook vaker zelf gaan bewegen en sporten. Het belooft in elk geval een sportieve zomer te worden. Uiteraard hopen we op succes voor de Nederlandse Atleten!”

Meer informatie over het Europees Kampioenschap Atletiek in Amsterdam vindt u hier: www.amsterdam2016.org