SPAR zet zich in 'met je hart'

maandag 16 december 2019

Waalwijk, 16 december 2019 - SPAR draagt graag bij aan de kwaliteit van leven en voelt zich verbonden met de buurt of wijk in dorp of stad. Voor elk moment van de dag eten van goede kwaliteit en een vriendelijk woord: je vindt het bij SPAR. Bij onze ondernemers zit betrokkenheid in hun DNA. Met de rol van de ondernemer als sociaal middelpunt van een gemeenschap, zorgt SPAR voor een verbinding in de omgeving. Maar ook vanuit het hoofdkantoor wordt deze Kerst een brug geslagen, door middel van een samenwerking met de stichting Met je hart, een stichting die zich inzet voor het verzachten van eenzaamheid onder ouderen, waarbij er een Kerstbijeenkomst wordt georganiseerd voor eenzame ouderen in de omgeving.

Op 18 december vindt bij SPAR Nederland de jaarlijkse kerstbijeenkomst plaats voor medewerkers van het hoofdkantoor. Die ochtend zetten deze SPAR-medewerkers zich eerst in door 50 eenzame ouderen uit de omgeving van Waalwijk een heerlijke dag te bezorgen. De ouderen worden opgehaald en uiteraard ook weer thuisgebracht door een medewerker van het hoofdkantoor, met persoonlijke aandacht voor enkel en alleen zijn of haar gast. In Waalwijk genieten de ouderen samen met de medewerkers van een smakelijke Kerstlunch. Daarna krijgen ze de mogelijkheid om op de Kerstmarkt een eigen Kerstpakket samen te stellen om ook tijdens de Kerstdagen nog van allerlei lekkers te kunnen genieten.

Net als voor SPAR is ‘mensen verbinden’ de missie voor Stichting Met je hart. De stichting bereikt een groep vergeten ouderen en organiseert terugkerende ontmoetingen waardoor er contact ontstaat. Op deze manier wordt bijgedragen aan het verzachten van eenzaamheid bij ouderen.