sluit filter
soepen, conserven, smaakmakers

groenteconserven

groenten in een blik of pot

groenteconserven


kies een winkel voor actuele prijzen en assortiment

Spar chili beans
1. 09
Spar chili beans Blik 410 Gram
1. 09
tomaten conserven

tomaten conserven

Tomatenblokjes, zongedroogde tomaten, gezeefde tomaten en puree, je vindt het bij SPAR!

Hak Rode Kool Met Appel
2. 09
Hak Rode Kool Met Appel Pot(je) 700 Gram
2. 09
Gwoon crispy maïs
1. 45
Gwoon crispy maïs Blik 300 Gram
1. 45
Gwoon cocktail augurken
1. 10
Gwoon cocktail augurken Pot(je) 320 Gram
1. 10
Hak Rode Kool
1. 99
Hak Rode Kool Pot(je) 700 Gram
1. 99
Hak Rode Kool Met Appel
1. 49
Hak Rode Kool Met Appel Pot(je) 355 Gram
1. 49
Gwoon augurken
0. 82
Gwoon augurken Bus 330 Gram
0. 82
Gwoon sperziebonen
0. 88
Gwoon sperziebonen Bus 340 Gram
0. 88
Kesbeke Augurken Klein
1. 69
Kesbeke Augurken Klein Pot(je) 720 Milliliter
1. 69
Hak Kapucijners
1. 39
Hak Kapucijners Bus 365 Gram
1. 39
Hak Kapucijners
2. 25
Hak Kapucijners Bus 715 Gram
2. 25
Kesbeke Augurken Blokjes
1. 45
Kesbeke Augurken Blokjes Pot(je) 370 Milliliter
1. 45

hét geheim in ieder voorraadkastje

Weet je waarom het zo top is om een paar potten en blikken groenteconserven in huis te hebben? Omdat je er altijd iets lekker mee op tafel kunt toveren! Met een pot kikkererwten, een teentje knoflook en een paar kruiden heb je een superlekkere dip gemaakt. Warm een pot doperwtjes met wortelen op en je maakt menig kind dolgelukkig en meng rode bietjes met een beetje mayo, een gesnipperde ui een hardgekookt ei en je zet een lekkere lunchsalade op tafel. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, je moet het gewoon in huis hebben. Dat brengt ons op nog zo’n briljant voordeel van groenten uit blik. Je kunt de blikken en potten oneindig bewaren! Zo heb je dus altijd hét recept voor iets lekkers in huis.

gemak en gemekker rondom groenteconserven

Dat de voedingsstoffen bij groente uit bik of pot zijn verdwenen is nonsens, ze bevatten evenveel voedingsstoffen als onbewerkte, gekookte, groente. Waar je wel op moet letten is of er suikers of zout zijn toegevoegd. Dit kan ervoor zorgen dat de groente uit blik of pot minder gezond is. Er valt natuurlijk te twisten over de smaak en structuur van verse groenten versus groenteconserven. Groente uit blik is nu eenmaal een stuk zachter en slapper dan verse groenten. Vergelijk een sperzieboon uit een pot maar eens met een die je vers gekookt hebt. Kijk je naar snelheid en gemak, dan is een blik groenten sneller geopend dan dat een boontje is gedopt. De keuze is helemaal aan jou!

revival van peulvruchten

De laatste jaren hebben peulvruchten enorm aan populariteit gewonnen. Ze zijn onmisbaar in een gezond eetpatroon en vegans zijn er dol op. Zowel met de peulvruchten als met het sap kun je namelijk de lekkerste vegan gerechtjes maken. Kikkererwten zijn bijvoorbeeld de basis van humus en falafel, maar wist je dat je het sap van de kikkererwten kunt gebruiken als surrogaat eidooier? Dus als jij een vegan chocolademousse wilt maken, dan is dat gewoon mogelijk! Wanneer je googelt op ‘vegan kikkererwten’ kom je de meest geweldige recepten tegen. Peulvruchten zijn zo gezond én geliefd onder de vegans omdat ze rijk zijn aan koolhydraten, eiwitten en vitamine B. Ze bevatten dus dezelfde eigenschappen als een stukje vlees en zijn daarom geliefd als vleesvervangers. Ook wanneer je wel vlees eet zijn peulvruchten waanzinnig gezond!

recall M&M's bekijk hier
recall Davitamon en Gravitamon bekijk hier
recall Chio maxi mix bekijk hier