100-ste afnemer van SPAR Holding met Storeworld

maandag 22 februari 2016

Nieuwe Tonge, 22 februari 2016 - Op donderdag 25 februari wordt de SPAR van Jan en Ina Klapmuts in Nieuwe Tonge heropend. Hoewel deze SPAR winkel er al goed verzorgd uitzag met aantrekkelijke versafdelingen en helemaal niet gedateerd was, wil het ondernemersechtpaar Klapmuts (beiden ruim 55 jaar oud) nog een aantal jaren vooruit in een winkel die volledig voldoet aan de meest moderne SPAR uitgangspunten en styling elementen.

Jan en Ina Klapmuts zijn ondernemers in hart en nieren, hebben grote binding met de plaatselijke bevolking (een kleine 2450 inwoners) en exploiteren hun winkel met veel enthousiasme en plezier in hun werk. Ook hun betrokkenheid bij de SPAR organisatie is groot. Bij alle bijeenkomsten en veel opleidingen die door SPAR Holding worden georganiseerd, is SPAR Klapmuts vertegenwoordigd.

De winkel in Nieuwe Tonge dateert al vanaf 1934 en werd in 2008 omgebouwd van Meermarkt naar SPAR. Ondanks het grote aantal concurrenten op Goeree Overflakkee en de afvloeiing naar o.m. Middelharnis en Oude Tonge, trekt de SPAR ruim 2500 klanten per week. De SPAR winkel ligt aan de rand van het woongebied en is ruim en voorzien van alle gemakken en services, dus waarom zou men ook met de auto naar verder gelegen winkels gaan?

De opening van SPAR 3.0 winkels gaat gestaag door. Er is al een groot aantal SPAR winkels uitgevoerd in deze eigentijdse look&feel. In week 7 heropende SPAR De Ruijter aan de Nijenburgh in Oudorp (Gemeente Alkmaar) haar deuren. Maar niet alleen de opening van deze nieuwste SPAR 3.0 winkel is bij SPAR reden voor een feestje.

Ook het feit dat SPAR Klapmuts in Nieuwe Tonge de 100-ste SPAR afnemer is die is uitgerust met Storeworld, moet worden gevierd.

In de eerste helft van 2015 startte SPAR i.s.m. Centric op pilotbasis met dit nieuwe winkelautomatiseringssysteem. Storeworld biedt ondernemers veel meer mogelijkheden (snellere kassa’s, duidelijke klanteninformatie op de schermen, dervingregistratie, lading online bestellingen in de kassa enz. enz.). De uitrol verloopt voorspoedig en natuurlijk is het even wennen aan een nieuwe werkwijze.

Om te vieren dat het aantal Storeworld winkels bij SPAR en Attent de 100 heeft bereikt, zullen alle winkels door SPAR en Centric gezamenlijk worden voorzien van een feestelijke taart.

nieuwe terugroepacties | SPAR palingworst