nieuwe SPAR buurtwinkel in Spaubeek

maandag 22 augustus 2016

Spaubeek, 22 augustus 2016 - De voormalige Garantmarkt en latere Plus heropent als SPAR. Niek Salden (29 jaar), zelf Limburger (woonachtig in Guttecoven) en voormalig SPAR-ondernemer in Thorn, neemt de winkel over van de familie Franssen.

Alle huidige klantvriendelijke en behulpzame PLUS-medewerkers blijven en kijken er naar uit om in de compleet vernieuwde SPAR buurtwinkel aan de slag te gaan. Zij zijn in het voorjaar van tevoren gezamenlijk in het nabijgelegen Banholt gaan kijken hoe een verbouwde en gemoderniseerde SPAR er uit ziet en kwamen enthousiast terug.

Spaubeek (Sjpaubik of Sjpawbik in het Limburgs) maakt onderdeel uit van de Gemeente Beek en heeft ca. 3400 inwoners. De SPAR ligt centraal in het dorp naast de kerk. Spaubeek heeft een actief verenigingsleven en een betrokken bevolking. De inwoners zijn blij dat de winkel in hun dorp behouden blijft waardoor ze dichtbij huis terecht kunnen voor al hun dagelijkse boodschappen en daarvoor niet hoeven uit te wijken naar supermarkten in de omgeving.

Niek Salden heeft binnen verschillende formules ervaring opgedaan binnen de foodbranche (van vakkenvuller tot assistent bedrijfsleider en zelfstandig ondernemer). Hij heeft er zin in om in een compleet nieuwe SPAR 3.0 aan de slag te gaan en te participeren in de lokale gemeenschap. Los van de producten van een warme bakker uit de buurt – zoals gebruikelijk bij SPAR – zal er bij SPAR Salden een uitgebalanceerd (vers-) assortiment aanwezig zijn dat goed aansluit bij de wensen en behoeften van de plaatselijke bevolking. Ook de nodige services, zoals bezorg- en online bestelservice, zullen uiteraard niet ontbreken.