SPAR gestart met eerste van vijf tankshops

dinsdag 19 januari 2016

Waalwijk, 19 januari 2016 - SPAR heeft vandaag haar eerste SPAR Express bij Texaco geopend. De eerste SPAR Express is gevestigd in Geertruidenberg aan de Centraleweg 2. De opening gaat gepaard met een feestelijke openingscampagne. De officiële opening vindt plaats op maandag 30 januari.

SPAR Express is de nieuwste formule van SPAR Holding, die zich richt op winkels bij tankstations. SPAR kent naast de SPAR Express formule ook de SPAR buurtwinkels, de SPAR recreatiewinkels onder de naam SPAR Enjoy, alsmede de stadswinkels (SPAR City) en de SPAR University winkels op de campus. Alle formules zijn modulair opgebouwd en richten zich op de dagelijkse boodschappen. Wat hebben consumenten de komende uren nodig, inclusief directe consumptie?

EFR, de exploitatiemaatschappij van Texaco benzinestations in Nederland en SPAR Nederland zijn een samenwerking aangegaan. SPAR kent in het buitenland al veel winkels op tankstations. Die ervaring is meegenomen in de ontwikkeling van de Nederlandse SPAR Express winkels. Vooralsnog gaat SPAR deze naam alleen gebruiken voor de winkels waar getankt kan worden, exclusief voor Texaco.

In januari worden er drie Texaco tankstations omgebouwd naar SPAR Express. Na Geertruidenberg zullen er op korte termijn nog vier SPAR Express winkels geopend worden, te weten in Den Haag-Ypenburg, Amstelveen, Arnhem en Wateringen.

Uitgangspunt voor de te bouwen winkels is de city formule waarvan SPAR inmiddels al 30 winkels heeft. De combinatie van direct consumeren met de dagelijkse boodschappen voor de komende 8 à 10 uur is hierbij het vertrekpunt. Afhankelijk van de omgeving zal  het assortiment aangepast worden aan de behoefte van buurtbewoners, verblijvers en passanten. Daarbij wordt het assortiment aangevuld met autogerelateerde producten, zoals motorolie, ruitenvloeistof etc.  “Het worden winkels waar je ook kunt tanken in plaats van andersom“, aldus commercieel directeur Susanne Kroon.

Het is de bedoeling dat, als de samenwerking in de pilotfase goed bevalt en de resultaten zijn zoals verwacht, er de komende jaren meer SPAR winkels  worden geopend. “We zochten al een tijdje naar een goede invulling van de winkelruimtes op onze niet-snelweg locaties. Het is nodig dat de dienstverlening op deze locaties uitgebreid wordt. Dagelijkse boodschappen zijn voor deze locaties een goede aanvulling”, aldus Bram Verhoeve van Texaco.

nieuwe terugroepacties | SPAR palingworst