SPAR Online rukt op naar landelijke dekking

donderdag 24 maart 2016

Waalwijk, 24 maart 2016 - Deze week zal er weer een aantal SPAR winkels aansluiten op de SPAR Online bestelservice, waarmee de teller op 150 komt.

Winkel voor dagelijks gemak
SPAR online sluit naadloos aan bij de ambitie van SPAR om de winkel voor dagelijks gemak te zijn. De relevantie van een SPAR winkel in de buurt neemt toe. Los van het aanbod dagelijkse boodschappen (met o.m. brood van de warme bakker, echte SPAR Helden in het vlees assortiment en ruime keuze in a.g.f) zorgen de zelfzorg medicijnen, de stomerij service en de Eet Smakelijk! maaltijdservice ervoor dat consumenten hun dorp of buurt niet meer uit hoeven.

Betrokkenheid
De SPAR online bestelservice maakt het klanten nóg gemakkelijker. De online bestelde boodschappen kunnen zowel in de winkel worden afgehaald als worden thuisbezorgd. De (vertrouwde en bekende) SPAR ondernemer of één van zijn of haar medewerkers komt de boodschappen afleveren. Betrokkenheid met de lokale bevolking staat bij een SPAR voorop en bezorging aan huis, in de kantine of bij het bedrijf draagt daaraan bij.

Actief met SPAR online bestelservice
Het omzetaandeel bij de actieve SPAR online winkels bedraagt inmiddels 1,5%. Dit is in lijn met het landelijk gemiddelde.  “Een groot deel van onze SPAR online klanten bestaat vooralsnog uit de klein zakelijke markt” aldus Sjaak Kranendonk, algemeen directeur bij SPAR. “We verwachten dat het aantal particuliere klanten de komende tijd zal toenemen, mede omdat we daar een deel van onze marketing op zullen richten.”

SPAR streeft ernaar dat aan het einde van het jaar alle SPAR winkels deelnemen aan SPAR online. Alle huidige SPAR online winkels zijn te vinden op Spar.nl.