SPAR partner Urban Athletics Series

Wednesday, August 26, 2020

Waalwijk, 26 August 2020 - SPAR heeft zich als partner verbonden aan de Urban Athletics Series. Het urban concept – gesteund door de Atletiekunie – biedt de atletieksport op een verrassende manier aan in Nederlandse stadscentra en geeft lokale verenigingen een podium.

Bezoekers verwonderen zich aan verbluffende topsport voor hun neus en kunnen deze veelzijdige sport ook zelf uitproberen. De afgelopen jaren dook het evenement onder andere op in de stadscentra van Apeldoorn, Utrecht, Rotterdam en Breda. Urban Athletics Series is een concept uit de koker van Touché Sportmarketing en Playmakers.

De ASICS NK Atletiek van aankomend weekend is in verband met Covid-19 niet toegankelijk voor publiek. Daarom zal SPAR samen met topatlete Lisanne de Witte de Nederlandse Kampioenschappen via social media alsnog dichtbij brengen. Daarnaast plaatst SPAR, speciaal voor atleten, coaches en vrijwilligers de inmiddels bekende SPAR Mini op het wedstrijdterrein.

Donderdag is de Urban Athletics Series op het Vredenburgplein in Utrecht te vinden, waarbij deelnemers de kans krijgen kennis te maken met de atletieksport. Aanwezigen mogen onder toeziend oog van Lisanne de Witte een poging wagen op de urban sprintbaan. In samenwerking met de Gemeente Utrecht zijn de nodige maatregelen getroffen en worden de RIVM-richtlijnen gevolgd.

Monique Muller (Marketingcommunicatie manager & e-commerce): “Bij SPAR willen we met onze gemaks-winkels verrassen in de binnensteden van Nederland. Hierin sluiten onze ambities naadloos aan. Zo kunnen we bijvoorbeeld rondom de ASICS NK Atletiek mensen in beweging brengen, kennis laten maken met het gezonde & duurzame aanbod én onze Citywinkels in het centrum van Utrecht relevant en betekenisvol aan het publiek tonen. We kijken dan ook uit naar de samenwerking!”

Namens Touché Sportmarketing is Niko Moreno Ruiz tevens enthousiast: “SPAR is Europees gezien een prominent atletieksponsor en past qua merk treffend bij dit concept. Daarnaast is SPAR een trouwe partner gebleken: ze denken met de organisatie mee om in deze tijden relevant & met verantwoordelijkheid zichtbaar te zijn. Ook was SPAR in 2017 al betrokken bij een van onze eerste producties. We kijken er naar uit om de komende periode samen op te trekken in de Nederlandse binnensteden.”