SPAR timmert aan de weg met opening drie nieuwe vestigingen van SPAR City

donderdag 8 juni 2017

Waalwijk, 8 juni 2017 - Waalwijk, 8 juni 2017 – Deze maand opent SPAR weer drie nieuwe vestigingen van SPAR City in Den Haag, Amersfoort en Leeuwarden.

Bij de SPAR City winkels is het aanbod voor een groot deel gericht op passanten met een assortiment voor de komende 8 tot 10 uur. Veel verse gemaksproducten en veel producten voor directe consumptie zoals belegde broodjes, smoothies of gewoon koffie met wat lekkers erbij. Zoals in elke SPAR City, zullen er speciale mealdeals zijn voor een snel ontbijt, een gezonde lunch of een gemakkelijke avondmaaltijd. Maar ook voor de dagelijkse boodschap kan de consument hier terecht.

In 2010 opende SPAR aan de Glashaven in Rotterdam de eerste SPAR City. SPAR ziet in Nederland ruimte voor ruim 100 van deze City winkels. Eind 2017 zullen er 50 geopend moeten zijn. Met de opening van de winkels in Den Haag (Noordeinde), Amersfoort (Kamp) en Leeuwarden (Wirdumerdijk) komt het aantal op 35. Voorzien zijn te openen winkels in Gouda, Amsterdam (2), Zaandijk, Breda en op de universiteiten van Delft en Eindhoven.

“Met de opening van deze 3 City winkels en wat we voorzien te openen, liggen we aardig op schema”, aldus Sjaak Kranendonk, algemeen directeur van SPAR Holding.

SPAR City Noordeinde in Den Haag opent op 14 juni haar deuren. Een week later is het de beurt aan SPAR City Amersfoort (21 juni) en 28 juni gaat SPAR City Leeuwarden officieel open.

Oorsprong

SPAR is een supermarktformule, van oudsher gevestigd in buurten, waarbij het gemak voor de dagelijkse boodschappen voorop staat. Door de tijd heen richtte SPAR zich met haar formules SPAR City, SPAR Enjoy en SPAR Express, naast buurtbewoners op een bredere doelgroep, zoals passsanten en verblijvers.