SPAR werkt aan nog krachtiger merk!

vrijdag 31 maart 2017

Waalwijk, 31 maart 2017 - 2016 was voor SPAR Nederland een zeer succesvol jaar. Het bedrijf heeft zowel qua omzet met bestaande winkels alsook in export mooie cijfers behaald. Samen met ondernemers en leveranciers werkt SPAR in 2017 aan een nog krachtiger merk. Naast de verbouwingen van veel buurtwinkels introduceert het bedrijf een compleet nieuwe huisstijl en slogan, toepasbaar voor alle SPAR formats.

moderniseringsslag
Op dit moment verbouwt SPAR veel van haar buurtwinkels naar SPAR 3.0. In rap tempo worden de winkels omgebouwd, met een frisse en moderne uitstraling als resultaat. SPAR verwacht eind 2017 80 buurtwinkels te hebben omgebouwd naar 3.0.

Ook worden de bestaande city winkels aangepast naar de nieuwe huisstijl en opent SPAR in 2017 minstens 20 nieuwe city winkels.

De recreatiewinkels van SPAR, onder de naam SPAR enjoy, worden in een eigentijdse SPAR-stijl omgebouwd. Bij SPAR enjoy staat, net als bij de andere SPAR formats, het eetmoment centraal, maar is meer toegespitst op de momenten die op vakantie relevant zijn.

“De markt en het consumentengedrag verandert en daar spelen we met deze verbouwingen op in”, legt commercieel directeur Susanne Kroon uit. “We maken onze winkels zo klaar voor de toekomst. Ook het assortiment wordt aangescherpt, de focus ligt in de gemoderniseerde winkels op vers en stralen dat ook uit. Dat maakt SPAR anno 2017 levendiger dan ooit.”

Nieuwe huisstijl en slogan: ‘je vindt het bij SPAR’

Bij een krachtig merk hoort een krachtige, eenduidige uitstraling. De nieuwe 3.0 winkels zijn gericht op de gebruiksmomenten van de consument. Dat houdt in dat de traditionele routing aangepast is naar de specifieke momenten op de dag, zoals ontbijt/lunch, maaltijd en borrel. Voor elk moment is er een herkenbare en opvallende signing in een specifieke kleur ontwikkeld. Om de nieuwe huisstijl te ondersteunen is de slogan ‘mijn buurt, mijn SPAR’ vervangen door ‘je vindt het bij SPAR’.

Susanne Kroon: “Deze nieuwe slogan benadrukt het gemak van SPAR en het feit dat er op ieder moment van de dag iets lekkers te krijgen is. De vernieuwde winkels zijn gericht op het dagelijks gemak voor de consument. Dat is een van de grootste beweegredenen voor een consument om ergens een bepaald product te kopen.”

SPAR folder
Vanaf 20 april ontvangt de consument, de eerste folder in de nieuwe huisstijl. De folder heeft een frisse uitstraling waarin ook wordt ingespeeld op de gebruiksmomenten van de consument en staat boordevol aanbiedingen én inspiratie. Voortaan ontvangt de consument de folder niet meer wekelijks, maar tweewekelijks. Ook ontvangt de consument in de tweede week een flyer met extra acties voor de lopende week.

vrachtwagens van SPAR
Om alle SPAR winkels snel en efficiënt te kunnen beleveren zijn er nieuwe vrachtwagens in gebruik genomen. Alle vrachtwagens worden vanzelfsprekend ook voorzien van de nieuwe signing.

over SPAR
SPAR werd in 1932 opgericht door Adriaan van Well die een samenwerkingsverband begon met kruideniers. Hiermee plantte hij een zaadje dat uitgroeide tot een wereldwijde organisatie. SPAR Holding B.V. is gevestigd in Waalwijk en is in Nederland merkhouder van de buurtsupermarktformules SPAR en Attent. In totaal gaat het om ruim 300 winkels die worden gerund door zelfstandige ondernemers. SPAR Holding is aangesloten bij inkooporganisatie Superunie.

Vandaag de dag heeft SPAR Nederland vijf formules die worden gerund door zelfstandig ondernemers, waarmee zij zich op verschillende doelgroepen richten. Naast de bekende buurtwinkels en city stores (SPAR city) heeft SPAR ook recreatiewinkels (Spar enjoy), universiteitswinkels (SPAR university)  en sinds kort ook op tankstations (SPAR express). Bij alle formules staat het dagelijks gemak voor de klant voorop en creëren zij betrokkenheid in de buurt. 


Terugroepactie | SPAR palingworst
Terugroepactie | SPAR sandwich pittige kip