SPAR gaat de verbinding met de buurt vergroten

dinsdag 3 april 2018

Waalwijk, 3 april 2018 - SPAR draagt bij aan de leefbaarheid in dorpen en buurten. Ze heeft een verbindende rol voor iedere klant, jong en oud. Veel SPAR winkels zijn al actief betrokken en bieden een helpende hand in de buurt. Speciaal voor het toenemende aantal ouderen, mantelzorgers en mensen met dementie is er een bundeling van krachten ontstaan door een unieke samenwerking met WeHelpen en Samen dementievriendelijk.

In Nederland is er een toenemende vraag naar aandacht voor elkaar. De behoefte aan gezelschap en ondersteuning in alledaagse dingen is groot. Bij SPAR komen vraag en aanbod uit de buurt samen. Samen boodschappen doen, een keer de hond uitlaten, de partner met dementie meenemen voor een wandeling of gewoon wat extra koken en even afgeven. In deze verbindende rol brengt de ondernemer buurtgenoten samen.

Op donderdag 29 maart vond de kick off plaats met zes winkels: St. Philipsland, Tilburg, Hulst, Nieuwe Tonge, Asperen en Vuren. Via de samenwerking van SPAR met WeHelpen kunnen bewoners elkaar vinden en iets voor elkaar betekenen. De ondernemers en medewerkers zijn getraind in het herkennen van dementie bij klanten en hebben handvatten aangereikt gekregen op basis waarvan zij de juiste verbinding met deze klanten kunnen maken.

De pilotfase loopt tot halverwege juli. Na de evaluatie wordt bekeken hoe SPAR deze verbinding verder uitrolt naar de andere SPAR winkels.

Meer informatie is te vinden op de website www.spar.nl/verbinden